Selasa, 09 Januari 2018

Kumpulan Contoh Paragraf Deduktif Singkat

Mengapa belajar Contoh Paragraf Deduktif sekarang? Mungkin ada di antara kamu yang senang menangguhkan kerja, termasuk belajar. Tetapi bagi anda yang membaca artikel ini tidak melakukan seperti yang mereka lakukan. Kerana itu akan menghalang anda mencapai pencapaian dan merealisasikan cita-cita.


Jika anda terus belajar tanpa mengetahui serah diri, InsyaAllah suatu hari nanti anda akan bertemu dengan kata-kata yang berjaya. Dan tidak ada cerita tentang orang yang berjaya adalah orang yang sering menunda untuk belajar. Walaupun dalam proses pembelajaran mereka mendapati pelbagai halangan yang membuat mereka pening.


Tetapi apabila anda berjaya mencapai kejayaan itu, usaha yang anda lakukan akan berbaloi. Dan anda akan berbangga dengan diri sendiri, kerana anda membuat kejayaan dengan kerja keras anda. Tetapi jangan lupa memberi syukur kepada Allah, kerana Allah telah mendengar doa-doa yang selalu kamu sembah.


Apabila anda melihat anda berjaya, rakan anda akan menyesal kerana mereka telah menyia-nyiakan masa mereka. Jika mereka boleh bermain masa, pasti mereka mahu kembali ke masa untuk belajar seperti kamu. Dan itulah apabila anda akan mengetahui masa berharga setiap manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar