Senin, 21 Agustus 2017

Contoh Paragraf Deduktif Singkat

Contoh Paragraf Deduktif - Kalimat deduktif adalah jenis perenggan yang dibangunkan dengan corak potongan. Memahami ayat-ayat deduktif boleh ditafsirkan sebagai ayat dalam ayat di mana pikiran utama terletak pada permulaan ayat. Secara umum hukuman deduktif ini adalah umum dan akan diikuti dengan penjelasan khusus yang merujuk kepada ayat umum yang pertama. Perihalan ayat pengikut selepas kalimat utama biasanya terdiri dari contoh kata kunci dalam kalimat pertama, butiran khusus, bukti khusus atau kalimat penjelasan.


Perenggan deduktif adalah Perenggan yang kalimat utama terletak pada permulaan Perenggan. Contoh Paragraf Deduktif ini bermula dengan pernyataan umum dan kemudian datang dengan penjelasan khusus dalam bentuk contoh, butiran khusus, keterangan dan sebagainya. Oleh kerana perenggan deduktif dikembangkan dari pernyataan umum, corak hukuman adalah dari umum hingga khusus.


Walau bagaimanapun, sebelum kita melihat Contoh Paragraf Deduktif, pengarang sekali lagi mengingatkan kembali bahawa konsep perenggan deduktif adalah jenis perenggan yang bermula dengan kalimat umum yang bertindak sebagai kalimat utama, idea utama atau boleh dipanggil idea utama. Berikut ini adalah contoh contoh perenggan deduktif.


Perenggan di atas adalah contoh perenggan deduktif yang mempunyai frasa utama, idea utama, atau idea utama pada awal perenggan. Jadi artikel http://www.kumpulan-contoh.com/2016/03/contoh-paragraf-deduktif.html ini mengenai 5 contoh perenggan deduktif mudah-mudahan artikel ini dapat membantu anda memahami lebih lanjut mengenai paragraf deduktif. Terima kasih kerana melawat dan mencari artikel lain yang menarik dalam blog ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar